אגרנות כפייתית – איך מפנים בית של אגרן כפייתי?

 

אם אתם חיים בקירבו של אגרן כפייתי, ואתם בשיאו של תהליך חיפוש פתרון לעניין, אתם בוודאי מחפשים חברת פינוי דירה שיכולה להתמודד עם הסיטואציה הטיפוסית בביתו של אגרן כפייתי.

במאמר זה, לא נלאה אתכם בכל ההקדמה אודות אגרנות כפייתית, מה זה, מי סובל מזה וכדומה, פשוט בגלל שאתם כנראה יודעים את התשובות על כל אלה הרבה יותר טוב מכל אחד אחר. מה שאתם כן צריכים לבדוק כעת יותר לעומק הוא כל הנושא של הליווי הפסיכולוגי החל מהשלב בו מעוניינים לבשר לאגרן הכפייתי על הכוונה לפנות את הבית, ולהגיע איתו להסכם בעניין, וכלה בטיפול פסיכולוגי שוטף שיוענק לו לאחר תהליך הפינוי, על מנת להבטיח שהמצב לא יחזור על עצמו בעוצמה דומה. הדבר הטוב ביותר לעשות בהיבט זה הוא לאתר פסיכולוג או פסיכולוגית המתמחים בתחום של אגרנות כפייתית. תהליך הפינוי כולו צריך להיות מלווה על ידי איש פסיכולוגיה מקצועי, וישנן חברות פינוי העובדות בשיתוף פעולה גם עם פסיכולוגים בתחום זה.

 

במאמר זה כן היינו רוצים להתמקד בכל הנושא של פינוי, ניקוי וחיטוי הבית. ובכן, דבר אחד שחשוב לדעת הוא שפינוי דירה של אגרן כפייתי הוא תהליך שונה לחלוטין מתהליך פינוי דירה שגרתי. במקרה של דירת אגרן כפייתי מדובר בסוגים שונים של חפצים, פריטים ופסולת, מדובר בתהליך פינוי שהאוריינטציה שלו היא הרבה יותר פסיכולוגית מאשר פיזית או לוגיסטית, ומדובר בתהליך פינוי שהפינוי הוא רק תחילתו של תהליך ניקוי וחיטוי יסודי שיש לבצע לאחר הפינוי.

תמונות באדיבות שי פינות דירות

כל מי שחי עם אגרן כפייתי יודע שאגרנים כפייתיים אינם בוחלים בשום סוג של פסולת, והם יכולים להבין גם חפצים ופריטים המכילים פסולת אורגנית אל תוך הבית. פסולת אורגנית היא פסולת שעם מידת הלחות המתאימה ובטמפרטורה המתאימה, יכולה להפוך למקור בלתי נדלה של נגעים ומפגעים בריאותיים ותברואתיים כמו פטריות ומושבות חיידקים. ערמות הפסולת הענקיות מעניקות בדיוק את התנאים הדרושים לצורך כך. לחות שנקלטת מן האוויר ונשמרת היטב בתוך הערימה, וטמפרטורה נוחה להיווצרות חיידקים ופטריות, והתפשטותם למעשה לכל כיוון אפשרי.

בתהליך פינוי דירה של אגרנים כפייתיים, צוות הפינוי למעשה בא ומפרק את אותן ערמות פסולת שישבו ללא הפרעה במשך שנים. עם פירוק הערמות מתחילים להתגלות הנזקים האמיתיים. מושבות ענק על חיידקים המשתלבות בתוך הערמות עצמן, ופטריות המתפשטות לעבר רצפת הבית, הקירות, התקרה, הרהיטים ולמעשה לכל כיוון אפשרי.

את התמונה הסופית ואת חומרתה ניתן לשפוט רק לאחר פינוי כולל של הבית, כך שבאמת אפשר לראות את הבית ללא ערמות הפסולת שאפיינו אותו עד כה.

במקרים רבים מתגלות פטריות שפשוט הגיעו לכל פינה בבית, התחפרו מתחת לטיח הקירות, חדרו לצנרת הבית ואפילו לתעלות החשמל בבית. רהיטים ששימשו את הבית מתחילים לעבור תהליך של ריקבון, והופעת תולעים. את כל אלה צריך כמובן להדביר, ולהעביר את הבית תהליך ניקוי יסודי וחיטוי מלא.

רק חברות פינוי דירות המתמחות בתחום של פינוי דירות של אגרנים כפייתיים יודעות כיצד להתמודד עם מצבים אלה בצורה נכונה. רק חברות מקצועיות כאלה יודעות לבצע את העבודה בעצמן ובצורה נכונה, מבלי להטיל את המשימה על חברות ניקיון רגילות שבדרך כלל אינן מודעות כלל למגוון הפעולות הנדרשות לביצוע במקרה של פינוי דירה של אגרנים כפייתיים.

ובכן, לאחר פינוי כל החפצים והפסולת מהבית, מבצעת חברת הפינוי הערכה כוללת של הנזקים. במקרים חמורים יכולה להתקבל החלטה להסיר את כל הטיח מקירות הבית. אלו הם מקרים בהם הפטרייה הצליחה למעשה לחדור לכל קירות הבית, להתחפר מתחת שכבת הטיח ולהתפשט על גבי קירות הבטון או הבלוקים. הדרך היחידה להתמודד עם המצב, ולהבטיח כי לא יחזור על עצמו, היא לקלף את כל הטיח מקירות הבית, ולהעביר את הקירות תהליך חיטוי. במצבים אלה משלבים את חיטוי הקירות יחד עם תהליך החיטוי הכולל של כל הבית, תהליך שיכול להימשך מספר ימים. אך תחילה מבצע צוות הניקיון של חברת פינוי הדירות, תהליך ניקוי יסודי של הבית באמצעות חומרי ניקוי עוצמתיים אך רגילים. ניקוי של כל קירות הבית, החפצים, הרצפה, חדרי האמבטיה והשירותים, הברזים, החלונות והמסילות, הדלתות וכדומה. תהליך זה מסייע להיפטר מהשכבות הבולטות והחיצונית של אותם נגעים ופטריות ולהקל לאחר מכן על תהליך החיטוי.

רק לאחר השלמת תהליך הניקוי היסודי מתחיל תהליך החיטוי. בתהליך זה מוסר למעשה הטיח מכל קירות הבית, לרבות התקרה. רק כאשר עומדים קירות הבטון חשופים לגמרי, מתחיל תהליך חיטוי שבמסגרתו מפוזר חומר חיטוי רב עוצמה בכל חלקי הבית, מהתקרה, דרך הקירות ועד הרצפה. לאחר פיזור חומר החיטוי, מכוסה כל השטח באמצעות יריעות ניילון גדולות ועבות. יריעות אלה מיועדות לשמר את חומר החיטוי על פני השטח, ולאפשר לו לבצע את פעולת החיטוי לאורך זמן. תהליך זה מתבצע במגוון תעשיות בהן נדרש תהליך חיטוי, ואפשר למצוא אותו גם בשדות חקלאיים שבתום עונה חקלאית הופכים למעשה לשדה ענק המכוסה ביריעות ניילון כשמתחת ליריעות מפוזר חומר חיטוי. במצב זה, שבו כל הבית מכוסה ביריעות ניילון, יש להשאיר את הבית למשך מספר ימים מלאים.

רק לאחר מספר ימים, ניתן להסיר את יריעות הניילון ולבחון את השפעת חומר החיטוי על הבית. לאחר הסרת היריעות, מתבצע ניקוי יסודי חוזר שבמסגרתו מוסר כל חומר החיטוי, וכל הנגעים שהוא הצליח להוציא לאורך תקופת שהייתו בבית. במרבית המקרים, תהליך אחד של חיטוי הוא בהחלט מספק, ומצליח להסיר את כל הנגעים ולמנוע את התפשטותם מחדש. כמובן, שאם נדרש לבצע תהליך חיטוי חוזר, הוא אכן מבוצע ללא שום היסוס.

במצב זה אפשר לומר שהבית המפונה של אגרן כפייתי הוא הרבה יותר נקי מאשר כל בית נורמלי אחר. במקביל לתהליך חיטוי הבית מתבצע תהליך חיטוי גם של הרהיטים של הבית. רהיטים שנפגעו מן הנגעים, אפילו בצורה הקלה ביותר, מפונים יחד עם כל ערימות הפסולת שפונו מן הבית מלכתחילה, וחשוב מאוד לא להחזירם לבית. נגעים אלה אינם מסתיימים לעולם, וכל עוד מוענקים להם התנאים הבסיסיים של לחות וטמפרטורה, הם ממשיכים וממשיכים להתפשט, ולכן חשוב להוציא אותם מן הבית. הרהיטים שנמצאים במצב תקין ולא נפגעו מאותם נגעים, עוברים תהליך חיטוי ייחודי המשלב חומרי חיטוי עוצמתיים שאינם פוגעים ברהיטים. גם במקרה זה נעשה שימוש ביריעות ניילון האוטמות את הרהיטים כשהם מכוסים בחומר החיטוי, למשך מספר ימים.

רק לאחר שכל הרהיטים עברו תהליך של חיטוי, ורק לאחר שכל הקירות כוסו מחדש בטיח, סוידו ונצבעו, ניתן להחזיר את כל הרהיטים למקומם, ולהתחיל לבנות את הבית מחדש בתקווה לזמנים טובים יותר, תקווה שמקבלת עידוד על ידי טיפול פסיכולוגי צמוד המוענק לאגרן הכפייתי. אם אתם זקוקים למידע נוסף אודות תהליכי הניקוי והחיטוי של בתי אגרנים כפייתיים, תוכלו להיכנס לאינטרנט ולבצע חיפוש קל ופשוט בנושא. אתרי חברות פינוי כדוגמת חברה לפינוי דירות מוזנחות מכילים מידע רב אודות תהליך הניקוי והחיטוי, וכך גם תוכלו לקבל מידע שיסייע לכם לבחור את חברת הפינוי המתאימה לכם ביותר. בהצלחה.

רוצים לקבל הצעת מחיר?
מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!
מידע נוסף
Call Now Button

מנופים
הובלות
לוגיסטיקה

רוצים לקבל הצעת מחיר?
מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

מוברס הובלות ומנופים

בפריסה ארצית